|
|
#1
|
Commented 09/14-2011 at 21:46 by Kristian Graubæk
Jeg har fravalgt de selektion tools, for er ikke altid enig i dens valg. Istedet for bruger jeg mask, hvorefter at jeg bruger den sort/hvide brush til at fjerne det som jeg ændrede. Når jeg bruger den brush, er det helt ned til et par pixels størrelse, at jeg selv kan bestemme hvad der skal blive.
|
|
|
#2
|
Commented 09/14-2011 at 21:50 by Kristian Graubæk
Derud over, så laver jeg altid et kopi layer, som jeg arbejder i. Det merge'r jeg sammen med det "originale" layer når jeg er tilfreds.
Giver det mening det jeg har skrevet?
|
|
|
#3
|
Commented 09/15-2011 at 07:43 by Poul Pedersen
Jeg bruger PS på samme måde som Kristian, altså layers og så med layermasks på.
Det eneste jeg bruger selection-tools til, er nogle gange at selecte noget lidt groft inden layermask'en oprettes, så konverterer den selectionen til masken.
Men generelt synes jeg det er nemmere at "male på" og "male fra" i masken af mange omgange, hvor eraser-tool vil være noget sværere at bruge da man skulle ramme rigtigt i første hug.
Et brush-tool i layermasken virker rigtigt godt, og så en finger på "x" til at skifte imellem sort og hvid. Og har man så defineret et par taster til at skrue op og ned for størrelsen på penslen så kører det bare derudad med maskningen.
|
|
|
#4
|
Commented 09/15-2011 at 11:54 by Rune Bjerre
Helt enig med Kristian og Poul - det er også den metode jeg benytter. Og jeg kan heller ikke få selection tools til at gøre det jeg vil uden det tager alt, alt for lang tid.
|
|
|
#5
|
Commented 09/28-2011 at 20:08 by Jens Stolt
Du skal stille tolerancen til fx 1 pix.
Ellers er der:
select similar
modify selection--> contract eller expand. Netop den funktion kan gøre noget ved kanter.
I min version af elements 5.0, jeg har ikke photoshop, har indstillingerne af paintbrush en underlig inflydelse på magic wand ved tidligere indstillinger af paintbrushen føres over i magic wand.
|
|
|
#6
|
Commented 09/28-2011 at 20:10 by Jens Stolt
der er også en contiguouos knap, den er vigtig.
|
|
|